Friday, October 28, 2011


MENAGIS SENJATA WANITA


wanita, adalah sebahagian daripada tulang rusuk lelaki. Wanita adalah golongan yang sangat istimewa. Wanita adalah golongan yang lemah. wanita, adalah MAHKOTA dunia. :)

lelaki sering kali mengeluh kerana wanita kuat merajuk, kuat menangis, tetapi hakikatnya, itu adalah kelemahan wanita yang sepatutnya lelaki jadikan sebagai kekuatan mereka untuk memujuk wanita. sering kali kita dengar, wanita melecehkan lelaki, tetapi hakikatnya, kaum itu yang akan menemani seseorang lelaki hingga akhir hayat lelaki itu., hingga lelaki itu menghembuskan nafas yang terakhir.

jadi, sebelum anda menyakiti seseorang wanita itu, ingatlah bahawa, DOA SESEORANG WANITA ITU AKAN DIMAKBULKAN KERANA DIA SEORANG YANG PENYAYANG, PENYABAR DAN SENTIASA MENERIMA SEGALA DUGAAN ALLAH. wahai si lelaki, tidak semestinya wanita itu menangis, kerana kesedihan, kadang-kadang mereka menangis kerana anda sedia menerima mereka, sedia menerima baik buruk mereka dan tidak semestinya mereka menangis kerana kesedihan.

wanita, bangkit lah kerana kelemahan lelaki itu adalah kekuatan anda, dan kelemahan anda itu adalah kekuatan lelaki. jangan biarkan hidup anda dipermainkan lelaki kerana lelaki adalah penyelamat kamu bila kamu jumpa teman hidup mu.

wanita, menangis lah sekarang, jangan kau menangis nanti., jangan kau nangis bila kau sedang gembira, jangan kau menangis bila kau hiba, menangis lah kerana kau adalah diri kau dan menangis lah kerana ALLAH menyanyangi ...



Airmata Seorang Wanita..

No comments:

Post a Comment