Saturday, November 26, 2011

BERFIKIR DAN TERUS BERFIKIR..


Hye bloggers...Tadaaa,gua di sini..wahh!!,bertemu lagi yer kita..saat entry nie tercoret,gua takde story yang menarik untuk di kongsi dengan anda semua wahai manusia manusia blogger sekalian alam...hhehehe...setelah malam bertukar pagi..dan pagi bertukar petang dan petang bertukar malam..dan seterusnya..ia berputar sama mengikut putaran jam...gua berfikir dan terus berfikir tanpa stop.!!..nak taw gua berfikir pasal apa..?? pasal hidup gua seharian...

Ok..hari nie dah masuk tahun baru mengikut kalendar islam....sebelum masuk tahun baru,umur gua 20 dan sekarang dah masuk 21 lau di ikutkan kalendar islam...wah.!! dah besar rupa nya anak mak nie.!! hehhe..tapi peragai macam budak budak (macam mana nak kawen nie lau peragai macam budak budak)..aishhh..ok..ok..pemikiran mesti matang k...!!!!...slow slow...biase la kan,gua nie lau pemikiran matang pun orang cakap macam budak budak..adoiii,da x taw nak cakap macam mane...saborr jew la kau jahh..kihkih..

lau dah 21 umur gua,makne nyew dah layak untuk kawen la kan..eeii,suka suka...tapi bia la gua kawen dengan buku dulu,kejar cita cita..dan habiskan masa muda..nanti lau dah kawen,semua tu akan terbatas,xde masa muda tu kan..maklum la,lau dah kawen nanti mesti la masa untuk suami n lau dah ada anak,mesti untuk menguruskan anak anak..wahhh..(angan angan dulu)...betul la apa yang gua cakap,semua member gua dah ada yang kawen n beranak pinak da semua...amboiii..maju kau.!! hahaha..

gua ada terfikir juga macam mana la kehidupan gua akan datang kan..gua mengharapkan apa yang gua nak tercapai kelak..gua nak bangga kan diri sendiri, family gua n juga orang gua sayang..(semua gua sayang)..gua bukan la lahir dari keluarga yang kaya untuk dapat semua apa yang gua nak..gua hanya lahir dari keluarga sederhana..lagipun gua tak pernah meminta yang bukan bukan melainkan gua usaha dengan sendiri..gua pernah bekerja dengan makcik gua dan juga gua pernah bersusah payah untuk mendapatkan apa yang gua inginkan..tak senang untuk menjadi kaya,dan juga tak susah untuk menjadi miskin...(renungkan la)...gua sebenarnya lau boleh tak nak menyusahkan ibubapa gua sebab gua tahu mereka pun bekerja siang malam untuk menanggung anak anak nya yang lain..gua pernah terfikir,macam mana la gua nanti lau dah hidup berkeluarga...hmmm..

ibubapa gua pernah berkata dekat gua n adik adik gua,bia la sekarang hidup susah,nak senang nanti dah bekerja...nak beli apa,beli la..sekarang nie belajar betul betul...gua selalu ingat pesan ma abah gua...gua sedih jugak sebab sekarang nie gua dah duduk jauh dari family (bukan gua lari dari rumah) sebenarnya gua belajar jauh dari family..gua sekarang stay kat selangor...hehehe..jauh kan..jarak terengganu dengan selangor bukan dekat taw.!!.bila duk jauh,semua pakai duit,kadang kadang gua malas nak mintak duit dengan family..kadang kadang timbul kesian jugak dekat family sebab nak masukkan duit untuk gua...gua harap cepat habiskan study n cepat cepat dapat kerja..boleh la gua balas jasa n pengorbanan ibubapa gua terhadap gua...sampai masa nanti yu janji dengan ma n abah,yu akan balas semua jasa n pengorbanan selama menjaga n mendidik yu...Tunggu..

Ok..itu jew...

No comments:

Post a Comment