Sunday, December 2, 2012

CINTA ITU MANIS .

Assalamualaikum ..

Memalam layan perasaan dekat blog pun heaven jugak kan , takde sape nak kacau walhal terasa ingin di kacau walaupun sekejap . Malam nie tepat jam 1.26 pagi bersamaa hari isnin .. ehehe . :D . Ok , malam nie dan sekarang ayu rasa sepi sangat .. hidup ayu satu hari terasa kosong bak lagu dendangan dari Najwa Latif .. Hikhok hikhok .. 




Shhh , sebenarnya ayu sedikit kecewa dengan jejaka hati ayu .. sikit jew la , tak banyak pun .. Dah la bangun lambat *untuk diri sendiri* , dia pun lambat jugak kira macam sesama bangun lambat .. Dah bangun , mandi solat semua .. dapat la mesej dari dia *dengan muka senyum* , text dua tiga keping , dia pun buat projek terbengkalai dia tuh..so, ayu malas la nak kacau dia nak siapkan projek yang kena hantar sebab exam lagi 2 hari jew lagi .. So , ayu paham la dia nak siapkan kerja *baik kan ayu* .. Malam plak , dia boleh plak layan movie Sung Ji Hyo dia tuh , sampaikan ayu tak di layannya ..*muka marah* .. Sakit hati tau , seharian tak di layan bagai puteri ..ececece .. *jeles dengan sung ji hyo* ..  Ayu merajuk dengan dia tapi dia taknak pujuk pun *menangis sebaldi* :'(.

Malas nak ambik port .. Baik ayu lakarkan satu kisah untuk blog ayu yang makin bersarang dan berkulat nie bagi dia seri seseri dengan tuan empunya blog nie kan .. keh keh keh .. berbalik pada cerita dan kisah asal bagi sesama dengan tajuk blog nie ..

Alhamdulillah .. perjalanan hidup ayu makin hari makin baik dan indah , segar seperti bunga di taman waktu pagi .. Untuk sedia maklum , korang pun dah tahu yang ayu nie dah di miliki ..So far , ayu dengan kekasih hati baik , hubungan kami takde masalah .. Semoga hubungan kami sampai ke jinjang pelamin *amin* Doakan kan kebahagiaan kami yer .. :-)

Selalu orang cakap kalau bercinta nie boleh melalaikan , betul kan ? tapi bagi ayu , selagi kita masih pandai jaga diri dan pandai jaga hubungan kita dan pandai dari segala-galanya .. Cinta itu sebenarnya tidak melalaikan tetapi cinta itu boleh mengubah seseorang ke arah kebaikan . Bukan nak cakap bagus ker apa tapi tak semua yang kita fikirkan itu salah dan ada juga betulnya . Bercinta dengan orang yang salah memang la kita pun salah tapi kalau pasangan kita itu pandai bawa kita ke jalan yang benar tak mustahil cinta itu mendamaikan . Ayu bukan nak banggakan kekasih hati tapi sejak ayu couple dengan dia , so far ayu tengok diri ayu sendiri banyak berubah .

Dia banyak menekankan ayu pasal agama .. Kekadang kita nie manusia sentiasa lalai , kita masih perlukan orang untuk ingatkan kita .. betul tak ? :-) . Ayu bertuah sangat dapat dia , serius ayu rasa bertuah .. Ok , kalau nak di bandingkan dengan couple sebelum nie , takde pun nak tekankan ayu pasal agama .. Kalau kita tinggal solat sekali jew contohnya Zohor .. itu dikira pasal agama tahu sebab solat itu kan tuntutan agama .. kita sebagai umat islam harus menjaga solat , baru terasa hidup kita sempurna .. takkan time kita perlukan Allah S.W.T saje baru kita nak solat kan .. Alhamdulillah , solat ayu pun dah terjaga sekarang dan ayu masih perlukan sokongan dari insan yang terdekat untuk membimbing ayu agar ayu sentiasa di lindungi .. 

Dia ada menyuruh ayu belajar pasal tajwid dan banyak lagi la .. Tak semua lelaki yang sanggup jaga dan bimbing kita waktu kita nak enjoy dengan dunia tapi ayu enjoy dengan hidup ayu sekarang .. enjoy sebab dalam enjoy kitaorang dia ada menekankan pasal solat , agama semua la .. Kekadang terasa diri nie kerdil sangat .. 




Ayu pernah didatangi pelbagai mimpi yang ngeri , kekadang kalau dengar lagu pasal ketuhanan pun ayu mudah tersentuh , kalau tengok cerita pasal ada unsur unsur yang mencirikan kita sebagai seorang wanita yang solehah pun ayu tersentuh .. Ada juga tertanya pada diri sendiri , adakah ini semua petunjuk untuk ayu ?? Kekadang ayu kabur .. sebab itulah ayu perlukan bimbingan agar ayu tak lupa siapa ayu .. Dan sekarang ayu jumpa seseorang yang boleh mendidik ayu ..

Buat Si Jantung Hati .

Terima kasih sebab awak banyak ingatkan ayu pasal agama .. Ciri- ciri lelaki seperti awak yang ayu inginkan dan ayu jumpainya pada diri awak ..  terima kasih juga sebab awak sudi menjadi kan saya sebahagian dari hidup awak dan sanggup melayan kerenah saya yang ntah pape .. Kalau awak ada terasa dengan ayu , ayu minta maaf .. Walau apa pun terjadi , ayu hanya miliki awak sorang dan ayu doakan hubungan kita sampai ke jinjang pelamin .. 

Ok , sampai sini dulu entry ayu .. ayu ingin minta maaf kalau ada bahasa yang agak kurang menyenangkan semasa baca entry ini .. Ayu hanya berkongsi apa yang ayu rasa dan patut kongsikan .. Ayu bukan nak menunjuk atau sebaliknya .. Sebagai manusia , kita selalu alpa dengan keduniaan .. So , sebagai landasan yang perlu kita jaga , kita perlu seseorang untuk membimbing kita .. 

Selamat Malam .. :-)

No comments:

Post a Comment