Monday, February 10, 2014

PERLU ATAU TIDAK LELAKI PANDAI MASAK UNTUK DIJADIKAN SUAMI ???

Assalamualaikum dan selamat malam blogger sekalian ..

Mata tak nak pejam walhal esok kelas pagi , sebenarnya baru sudah solat + mengaji .. Sayu sangat malam nie , tak tahu kenapa .. Ya Allah , permudahkanlah urusan harian ku serta bukakan pintu rezeki buat ku dan keluargaku serta bakal teman hidupku ..

Alhamdulillah , perkenalan yang sudah menjangkau bertahun tahun ditambah beberapa bulan .. Kini aku bahagia di samping orang tersayang selain keluarga ku .. Terima kasih Allah sebab pertemukan aku dengan seorang insan yang sangat baik , penyayang dan paling penting bertahan dengan sikap aku .. Restu keluarga kedua pihak semoga ikatan hubungan aku dengan yang tercinta kekal selamanya ..
Berbalik pada tajuk entry … Haa , terbeliak biji mata korang kan .. Meh sini duduk depan laptop bersila leklok .. Bak mai baca sampai habis naa , kalau sudi la ..
Sebenarnya , dah lama nak muntahkan segala apa yang dirasa cuma aku rasa nak peram biar masak dulu .. Ehehe ..

Sebenarnya , kalau nak kawin nie perempuan tu kenalah tahu memasak ataupun pandai masak kan ?? sebab esok takde la kebulur suami nak makan … Pengikat hubungan rumahtangga adalah air tangan isteri sebab tu kalau perempuan tak pandai masak kena belajar masak …

Tapi sebenarnya , lelaki pun kena tahu masak jugak sebab esok kalau dah kawen contohnya isteri sakit .. Haa , cubalah masak untuk isteri atau diri sendiri kan .. Takde la start enjin kereta beli kart luar .. Sebenarnya bagi aku la , satu aku tak suka makan kart luar .. Sebab tahap kebersihan tu belum terjamin lagi …
Tapi ALHAMDULILLAH … Aku bukan nak bangga diri ke apa , tapi aku bersyukur sebab dihadirkan seorang lelaki yang pandai masak , dah berapa kali aku dah rasa masakan dia .. Boleh dikatakan Lulus la untuk tekak aku makan .. Kalau esok esok aku sakit ke mengidam ke takde la beli kart luar , takde pukul 2 3 pagi start enjin beli makan kart luar … Uhuhuhu ..

Buat awak .
Terima kasih sebab sudi masak untuk saya . Saya sangat hargai itu .. Lepasnie kalau nak makan pape boleh request dengan awak jew la erk … Ehehe …


SEKIAN ..

No comments:

Post a Comment