Sunday, June 24, 2012

BILA HATI TERGURIS ...


Dalam gembira ada sedihnya , dalam sedih kita pasti boleh gembira .. tapi ? sampai bila kita nak meneratapi kesedihan itu ?? Ya , suatu hari nanti kegembiraan untuk kita pasti ada tapi masa yang tentukan .. Allah takkan menguji hambanya tanpa sebab , ingatlah !! kita adalah tergolong dari golongan yang kuat , itu pasti Allah menguji kita .. betul tak?? 

Manusia di ciptakan berpasangan, antara lelaki dan perempuan .. dan diciptakan untuk saling sayang menyayangi antara satu sama lain .. Apabila dua hati menjadi satu , pasti ada jew pertelingkahannya tanpa kita sedar .. betul tak? Pergaduhan, pertelingkahan itu semua benda sama , yang pasti kita haruslah pandai menyelesaikannya .. Orang cakap bila sedang dilamun cinta nie, anak muda darahnya masih lagi manis kan .. semua nak betul jew , kadang kala taknak bertolak ansur antara satu sama lain sebab nak pertahankan ego masing masing .. tapi sampai bila kita nak begitu? nanti kalau dah kawin ,aishhh.. susah susah .. Yang penting , salah sorang harus bertolak ansur sikit .. lama lama ok la tuh .. 

Tanpa kita sedar , hati pasangan kita boleh terguris dengan macam macam perkara ..Walaupun hati aku terguris , aku biarkan jew lama lama mungkin hilang dengan sendiri , aku takkan mengadu dengan orang lain melainkan aku luahkan hanya di blog saja .. Lagi kita tunjukkan ego kita tuh , lagi la sakit hati , tapi kadang kadang kalau hati terguris kalau kita bergaduh mungkin akan jadi benda lain .. so, pandai pandai la bawak diri seketika .. jangan tunjukkan kita nie lemah tanpa dia , walaupun dalam hati kita nak dia sentiasa di sisi kita .. kan kan !!! 

Perempuan hatinya lembut sangat , mudah tersentuh dan juga mudah memaafkan apa yang berlaku .. bak kata, perempuan nie hati bagai tisu .. hihi .. 

So , cakapla pada diri sendiri .. AKU BUKAN PEREMPUAN YANG LEMAH !!!!!

No comments:

Post a Comment