Saturday, November 17, 2012

HATI YANG TERSAKITI .

Assalamualaikum .

Alhamdulillah ,kita masih di beri peluang untuk merasai nikmat dunia . Syukur Ya Allah .

Tika entry ini tertulis , ayu dalam kesedihan .. macam macam perasaan ayu rasa .. Ayu tak tahu nak luah kat sape , hanya blog nie teman ayu sekarang .. 

Serius ayu cakap , ayu memang sedih sangat saat ini . Perasaan nie macam macam ayu rasa .. seharian harinie ayu langsung tak sentuh kerja , makan apatah lagi selera tuh mati .

Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ayu yang patut tanggung semua nie ..?? Atau mungkin ayu nie terpilih untuk diuji atau sebaliknya .. ayu sendiri masih keliru dengan semua ini . Ayu bukan nak mengeluh dengan kehidupan ayu sekarang , alhamdulillah kehidupan ayu sekarang dah cukup sempurna sebab ayu masih ada family yang susah senang besarkan ayu dan cukup dari segalanya malah ayu ada seorang insan yang bernama lelaki yang telah terisi dalam hati ayu ini . 

Tapi ada yang iri hati dengan kebahagiaan ayu sekarang . Ayu tak tahu kenapa dan mengapa . Sedangkan ayu tak pernah cemburu dengan kehidupan mereka malah ayu tak pernah ambil tahu pun hal mereka. Yang penting , ayu tak kacau hidup mereka dan ayu berharap mereka pun tak kacau kehidupan ayu sekarang . 

Bagilah ayu untuk senang walau seketika , ayu dah cukup bersabar orang yang nak buat jahat , dengki kat ayu .. Kesabaran ayu ada tahapnya tapi selagi ayu boleh sabar ayu sabar . Mungkin tahu semua orang inginkan yang sempurna tapi untuk capai sempurna tu kita kena lalui pelbagai rintangan sebelum mencapai kesempurnaan dan keredhaan dariNya. 

Ayu tahu ada orang yang tak sukakan ayu , ayu tahu keadaan ini pun dekat laman sosial tapi ayu bukan manusia yang mudah fitnah orang , ayu ikut jew kerenah mereka .. sakit hati ? Tersakitlah sakit bila orang yang selalu nak jatuhkan orang lain kan , terasa dengan kata kata mereka tuh memang ah .. sampai lubuk hati yang dalam kesakitan tuh terasa tapi ayu sabar .. ayu bukan perempuan yang cepat melatah tanpa usul periksa .

Bila ayu amalkan selawat , hati ayu tenang walaupun fikiran masih kusut time tuh tapi ayu tahu Allah selalu ada bersama ayu susah dan senang . Si Dia penguat ayu untuk hadapi ini semua .. 

Cukuplah sampai sini saja luahan hati ayu malam nie .. semoga hari mendatang dapat menguatkan semangat ayu untuk berdepan dengan masyarakat sekeliling . 

Thanks sayang , kau lah semangat untuk ku .. Ku berharap kau sentiasa pemberi semangat kepadaku .. 

Sayangmu.


No comments:

Post a Comment