Saturday, April 26, 2014

BILA SAKIT DATANG LAGI .

Assalamualaikum ..

Ya Allah , dari DIA Datangnya PENYAKIT dan Dari DIA Sembuhkan Penyakit
Apa korang rasa bila sakit tapi berjauhan dengan keluarga ?? mesti rasa hidup sunyi kan ?? mesti lemah kan ?? 

Malam nie aku nak bercerita sikit  


Sebenarnya , aku kurang pasti apa penyakit aku hadapi sekarang nie .. Sebab penyakit nie datang tanpa dipinta , tup tup terus dapat penyakit nie .. Dugaan .


Aku perasan pun masa dah tengah malam , masa tuh naek merah merah macam ruam la , takde rasa sakit dan gatal lagi .. Esok kemain lagi keluar berjalan macam tak sakit , lama tuh dah rasa gatal sebab berpeluh .. Penyakit aku dapat nie kat tangan ..Dah 3 hari kena baru jumpa doktor , doctor cakap aku naik KAYAP ?? Sumpah aku tak pernah tahu apa itu kayap , sakit dia macam mana .. Semua kosong , takde pengetahuan tentang penyakit KAYAP nie ..  Balik tuh terus tanya pakcik google , banyak sangat jawapannya .. Tak puas hati dengan keputusan , keesokan harinya pergi jumpa pakar kulit plak , dia cakap alergik makanan tapi tak tahu betul ke tidak Sampaikan 3 hari tidur malam tak lena , dah la nak dekat final exam .. memang kelaut habis mood study aku , punah harapan !!! Tak baik jugak , aku try ubat kampung Baru 2 hari takde Nampak kesan lagi Dah putus harapan nak buat macam mana .!! Serius , kalau cakap bila dah sembuh , aku dah taknak kena lagi .. Sakit dia nauzubillah , hanya Allah saje yang tahu .. 

Sekarang masih dalam tempoh berpantang segala makan , aku jenis nafsu makan tak boleh kawal .. semua benda nak makan , bila dah sakit macam nie telan air liur sampai boleh terasa hati tahu Senang sangat terasa hati bila dalam keadaan sakit ..



Ya Allah , kuatkan dan lapangkan dadaku untuk menerima setiap ujian dari Mu ..

No comments:

Post a Comment