Saturday, November 19, 2011

Telefon Vs Kehidupan...

Salam.......


Gua nak tanya sikit ea..hidup kita penting k dengan telefon.?? Yes!!! Telefon amat penting sebab dengan adanya telefon kita boleh berkomunikasi dengan yang dekat n jauh d mata... Bagi gua telefon nie segala-galanya la...Takde telefon macam hidup kosong jew,mane tak nyew..sekarangkan telefon pun dah makin canggih..macam macam jenis..besar kecil,semua ada,...yang penting,nak milikinya tuk,poket mestilah tebal...sekarang nie harga 1 barang bukannya 10sen k 20 sen..sekarang nie semua beratus dan juga mencecah ribuan ringgit...

Gua nak cerita sikit la kisah telefon dengan hidup gua yang berlaku pada 19/11/2011...Al-Kisahnya...

Dulu gua tak pernah berenggang sikit pun dengan telefon,nak kemana pasti bawa bersamadah macam EMAS,,Hahaha..sampaikan parents gua tak boleh nak cakap apa da...huhu..Kisahnya,,gara-gara nak keluar..lepas tu dah lambat sebab keluar dengan tumpang orang kan..kena la cepat..disebabkan nak cepat,gua hanya ambil beg tangan gua jew..telefon gua letak atas katil,tapi lupa nak ambil..alamatnya tertinggal la...masa dalam kereta,jauh perjalanan baru gua perasan yang gua tak bawa telefon bersama gua..

Gua keluar pun dah berjam-jam..dalam pukul 4.15 petang baru gua sampai rumah..yang pasti nya,sampai jew kat rumah..yang paling utama sekali,gua p tengok telefon gua..Mak Aiiii,terkejut gua..ada miscall n mesej dari my love..mampus!!! gua dah la keluar tak cakap kat dye sebab gara gara telefon tertinggal kat rumah..heheh..

Disebabkan relefon tertinggal,my love merajuk nga gua...Nak tahu tak.?? Gua cuba telefon dia sampai nak dekat 100 kali call tapi tak berangkat...tapi gua tetap bersabar n mencuba...malam gua call kat dia,dia angkat..Alhamdulillah.,akhirnya kesabaran membawa keberkatan..heahahha...Tapi yang sedihnya,dia buat endah tak endah jew kat gua..SEDIH BEB..!!!...Gua tak kan berputus asa,gua mencuba sampai gua dapat hatinya balik..gua dapat pujuk dia..dan kini gua senang hati..hati berbunga-bunga...

Itulah kisah gua dengan telefon dalam kehidupan...Telefon juga boleh buat masalah kepada kita..tapi gua nasihatkan,bersabar..:)

Ok..Ini sahaja coretan yang ntah pape dari gua pagi ini..Bye!


*guasayangsidia*

2 comments: