Wednesday, July 4, 2012

BULAN RAMADHAN HAMPIR TIBA ...



No idea ? Yess !!! sementara menunggu pukul 5 nak kejutkan si dia . dan gua tunggu nak sahur , maklum la perempuan nie special dia banyak time bulan puasa , so ABC la ..nak taknak kita sebagai umat islam kena la ganti balik puasa yang kita dah tinggal .. dan si dia nak puasa jugak , so gua ada teman BERPUASA ..ehehehe .. 


Padahal takde idea nak menaip pun , saje gatal tangan plus bosan nak tunggu sahur dengan kejut si dia , gua amek kesempatan masa yang terbuang untuk update blog gua .. kang kalau tak update bersarang plak blog gua nie nanti kan , dah berhabuk nanti susah nak hilang plak .. kan kan kan .. 


Gua nie masih lagi di perantauan , masih menunggu untuk menyelesaikan satu paper lagi sebelum balik bercuti kart kampung .. ala, cuti pun bukan lama mana pun , dalam 3 minggu jew , pejam celik pejam celik dah 3 minggu .. tapi yang best nya cuti sem kali nie dapat puasa pertama dengan family .. hepy sangat , dan gua rasa bersyukur dan bertuah di beri peluang untuk bersahur dan berbuka dengan family .. tapi dalam gembira ada sedihnya jugak sebab 2 orang adik gua tak dapat nak puasa pertama dengan family ..waaa !!! masing masing study kan , so nak taknak kena tunggu cuti dulu la nak balik kampung kan .. takpe , nanti raya kita dapat jumpa semua .. yehaaa ! ahahaha .. *terlebih hepy la plak*


Bulan ramadhan kali nie gua harap dapat pergi terawih sesama dengan family dan gua harap ramadhan kali nie lebih bererti bagi gua ...2 minggu gua akan puasa kat kampung dengan family .. rasa teruja , seronok dan macam macam lagi .. yela , mana taknya ..puasa tahun lepas gua tak dapat puasa sesama dengan family .. last gua dapat sahur dengan berbuka tuh pun 2 hari lagi nak raya baru dapat bersama .. sadisnya ..huhu..tapi tu kisah tahun lepas .. sekarang nie kita kisahkan untuk ramadhan kali nie ..


2 minggu lebih puasa kat kampung dan gua akan terbang balik ke US ... jeng jeng .. ehehe ..dan gua harap ramadhan kali nie jugak gua dapat puasa dengan mr h gua ..hohoho .. gua tak harapkan bersahur bersama pun takpe , sebab masing masing duduk hostel , so macam mana nak sahur sesama, melainkan di beri peluang ...kan kan kan ..so berdoa la .. dalam masa yang sama juga gua berharap sangat dapat berbuka bersama walaupun sahur tak dapat sesama ..


Tak sabar menunggu ramadhan kali nie ..semoga penuh makna ramadhan kali untuk gua ... gua selalu berdoa agar di beri kesihatan dan peluang untuk gua dalam bulan mulia nanti ..sama sama la kita berdoa ..


AKAN KU TUNGGU RAMADHAN DENGAN PENUH SABAR ... 

No comments:

Post a Comment